עסקני בני ברק התכנסו לדון על תעסוקה

    אבי יעקב | צילום אלוסטרציה No Comments on עסקני בני ברק התכנסו לדון על תעסוקה
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כינוס של עשרות עסקנים משלושים קהילות בבני ברק התכנס בפורום לנושאי תעסוקה בעיר על טהרת הקודש, במטרה לסייע לכל יהודי שומר תורה ומצוות, הנאלץ לצאת לשוק התעסוקה לצרכי פרנסה לבני ביתו, לעשות זאת בדרך התורתית בה הוא צועד בכל שנותיו.

    הכינוס שהתקיים במרכז להכוון תעסוקתי, בהשתתפותם של עסקנים מרכזיים בעשרות קהילות, נועד לאחד את הכוחות בקהילה החרדית בבני ברק, במטרה לעזור לכל יהודי שומר תורה ומצוות, שנאלץ לצאת לחיפוש מקום תעסוקה מסודר, שיוכל לבצע זאת באופן הנכון ביותר מבחינתו, בהתאמה לאורח חייו ובלא צורך להתפשר כלל וכלל בדרכי הנהגתו הקבועות.

    ברם, מהניסיון עד כה הוברר שאין הקומץ משביע את הארי וגם הנציגים הקהילתיים המתנדבים והמסורים אינם מגיעים לכל המעסיקים הרלוונטיים וחסרים הכלים להחלפת המידע בין נציגי הקהילות. לא אחת, מתברר כי ישנה אינפורמציה על מקום תעסוקה באורח תורתי ועל טהרת הקודש בידי עסקן של קהילה אחת ובאותה עת אין בידיו רשימה של אנשים מקהילתו לאיוש משרה זו, המידע הנחוץ הזה לא עובר לנציגי קהילות אחרות המחפשות משרות מסוג זה, אך מחוסר ידע עליהן הם אינם מיידעים בכך את המעוניינים להיקלט בהן.

    הכינוס בנושא נועד לאיחוד כוחות בקהילות החרדיות בבני ברק, להחלפת מידע בין נציגי אותן קהילות על מקום תעסוקה הולם ברוח תורתית, ונקבעו דרכים להחלפת מידע בין נציגי הקהילות, לקביעת גורם שיהדק את הקשר בין הקהילות ובין מקומות התעסוקה המבקשים לקלוט עובדים שומרי תורה ומצוות.
    הנציגים גם החליפו מידע עם נציגי המרכז להכוון תעסוקה ובינם לבין עצמם למציאת פיתרונות לתושבים שנקלטו במקום עבודה, אך נאלצו לנטשה לאחר תקופה, וזאת הואיל ולא קיבלו כלים להתאמה למקומות עבודה, לחיפוש דרכים נכונות להיקלט בהם ולמעבר אבחון מקצועי לבדיקת התאמה למשרה או לתחומים מסויימים, שירותים הניתנים, בלא כל עלות כספית, או בעלות מסובסדת, לפונים לקבלת שירותים במרכז העירוני להכוון תעסוקתי.

    הדיון הפורה הביא למספר תובנות חשובות, והדבר המרכזי מכולם, להפוך את הפורום הזה למנגנון קבוע שיתכנס לעיתים קרובות, כדי לתת לכל תושב בעיר הזקוק לצאת ולהתפרנס את הכלים היעילים ביותר, בכוחות מאוחדים על טהרת הקודש.



    0 תגובות